úterý 5. května 2009

Anotace na česky psané internetové stránky

. http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0ikana
Vzhledem k tomu, že mě tyto stránky zatím ještě nezklamaly, i pro tentokrát jsem se rozhodla z nich čerpat. K vybranému tématu jsem nalezla obsáhlý článek, který mě napoprvé zaujal.
Stránka je velice dobře strukturovaná a přehledná. Na první pohled se v ní dobře orientujeme a je doplněna fotografiemi k danému tématu. Článek je obdařen odkazujícím obsahem, který je vzhledem k obsáhlému textu nápomocný každému čtenáři. Článek není určen pro vědecké záměry ale pouze pro lepší informovanost čtenáře. Dané téma obsáhne v širším slova smyslu.
Text popisuje mnoho okruhů týkající se šikany sice povrchně, ale přesto výstižně. Výhodou jsou uvedené odkazy jak na literaturu, tak i na stránky s podobnou tématikou. Jak jsem se již zmínila, tyto stránky jsou určeny pro širokou veřejnost a proto od nich nemůžeme očekávat odbornou úroveň.


2. http://stopsikane.huu.cz/
Tato internetová stránka poskytuje základní informace o šikaně. Nenalezneme zde žádné odborné články či studie, ale jednoduché vysvětlení tématu. Velmi se mi stránka líbí vzhledově, grafické zpracování je na dobré úrovni. Nalezneme zde také anketu, kde mohou weboví čtenáři hlasovat na aktuální otázky. K shlédnutí jsou obrázky k tématu i užitečné odkazy, které mohou čtenáři využít, pokud hledají informace o šikaně. Na těchto internetových stránkách se mohou čtenáři také zapojit do chatu a přidat tak svůj názor, komentář nebo i například zážitek spojený se šikanou. Celkově se mi stránky líbí, jsou zpracovány jednoduše, ale najdeme zde plno informací.

Soňa Sedláčková

Žádné komentáře:

Okomentovat